Fototriss – Ögonblick

Då var det dags för en ny triss igen🙂 alltid kul!. Denna gång så handlar det om ögonblick och jag tänker att fokusera på ÖGON därför en ögonkontakt kan vara ett ögonblick man aldrig glömmer och det är någonting som jag har erfarenhet utav.
Här kommer min lilla triss då:

4538164216_ca19fee416_o copy
6995944446_e33d5823d9_o copy
5637594679_28d222da5d_o copy
Bild 1 : Jag och kompisen hittade en skadad vråk under en buske där den satt fast, vi släppte den löst och den flög iväg
Bild 2 : En lappuggla och jag har fått syn på varandra, har denna lappis sett någon människa i sina dagar? den verkar chockad i alla fall =)
Bild 3 : Mitt första möte med en Uggla och inte vilken uggla som helst! den minsta av dom alla, sparvugglan! ett modigt exemplar

Fler trissar HÄR 
GLÖM INTE MIN FOTOHEMSIDA

18 thoughts on “Fototriss – Ögonblick

  1. Wow vad häftigt att komma dem så nära. Jag älskar ugglor! Stötte på en under hösten, en lappuggla här i Göteborg, men jag såg den inte förrän jag var hemma igen och kollade igenom bilderna från skogen och hittade en konstig, gigantisk fläck i ett träd. När jag zoomade in ser man teckningen och storleken. Synd att jag inte såg den, jag hade så gärna velat fotografera den! Och sådana ugglor finns ju egentligen inte i Göteborg… så det var nog ett sällsynt ögonblick.

    Underbara bilder, helt klart! Underbara. Sista bilden är klart favoriten.

  2. Tack för kommentaren Sami! Nu blir jag avundsjuk på riktigt😉 Lappuggla, vråk och uggla så nära… Du har fångat dem till så underbara färger. Du är en duktig fotograf! Skriver så bra text till dina motiv som förgyller bilderna, jag har följt dig ett tag😉 Jag var också så nära en gång men tyvärr lite mörkt så jag fick använda blixten. Men kolla gärna på den på min sida, där den poserar, sök bara på Lappuggla. Du har också jätte fina sidor, jag ska länka till dem båda nu.

    • Hej Åke
      Vad kul att höra att du följer en:) det ger energi till ännu mer fotografering!
      Ugglor är otroligt fina motiv att fota och uppleva, en av favoritmotiven.

      Jag ska titta upp lappisen på din sida. Tack för länkningen, ska lägga in lite länkar jag med på hemsidan i framtiden.

      Tack! / Sami

  3. Wow, vilka bilder! Vad underbart att klicka in så skarpa och nära bilder på de där fåglarna, en riktig konst! Bild nummer två är ju bara helt magnifik med den förvånade blicken. God fortsättning på dig!

Kommentera

