Stolt över mig själv

God Dag!
Då var man utvilad efter att ha jobbat natt. Det gick ovanligt enkelt och snabbt att jobba nattens skift, jag hade nämligen ett hjälpmedel till stöd denna natt.
Tidigare har jag nästan tvingat mig fram för att hålla tålamodet uppe men det det slutar oftast tvärtom än vad jag hade tänkt mig. Hjälpmedlet var min BOK som jag köpte tidigare.

Förut så fick jag vara glad över om jag hade tålamod att sitta med boken i 10 minuter och kanske totalt läsa 20 sidor under ett 10-timmars pass.
Denna natt så hände något. Intresset förstorades och tålamodet hade utvecklats. Efter att ha suttit mig med boken så satt jag still i cirka 50 minuter och totalt sett så läste jag 98 sidor (jag läser sakta) och det
gör mig väldigt stolt då jag aldrig någonsin har läst en bok med ett sådant lugn och intresse tidigare. Kan det ha att göra med handlingen och bokvalet? självklart!

Kommentera

