Fototriss – Portar/dörrar

God Kväll!
Då var det äntligen dags igen, för en ny fototriss. Det har blivit ett måste för mig efter att ha varit med för första gången förra veckan.
Här kommer veckans triss som jag har tänkt och grumlat över under en väldigt lång tid denna dag.

Fototriss
Veckans tema är ”Portar/dörrar” och när jag om detta så blir jag först fundersam över vad jag känner och tänker angående portar & dörrar. Hur ska jag göra en bra triss utav dessa motiv? tänkte jag, och då kom jag på en idé.
En port/dörr ser jag som en inbjudan till någonting, en inbjudan till livet. Att se världen med egna ögon och sinnen. Livet kan börja.

Varje dag så födds miljontals liv ute i världen.
Denna nyfikna bebis är ett tydligt exempel över vad det första kapitlet av ett liv innebär. Att få se ut ur den första dörren och uppleva livet i kombination av mod och nyfikenhet.

När modet och nyfikenheten har utvecklats till sunt förnuft så kan detta betyda att individen har växt sig vuxen. Den får ta eget ansvar och lära sig saker och ting på egen hand. Världen står vidöppen och väntar på just dig. Ta möjligheten.

Människor och djur kan förbli ensamma under hela livet och kanske aldrig får uppleva intima stunder tillsammans med någon annan individ. Men det finns också de som hittar sin partner och lever tillsammans under hela livsloppet. Tillsammans stänger de dörren.

The End ……

Kolla gärna in FOTOTRISS sidan.
Kommentera gärna vad ni tycker om min triss🙂

9 thoughts on “Fototriss – Portar/dörrar

Kommentera

