Ni som läser böcker! Hjälp mig

God Dag
Har nu min kära rast och ska läsa lite om alla teknikprylar som har kommit.

I många år så har jag velat läsa men det går bara inte. Själva läsningen är inga problem utan det är inlevelsen och intresset som har brustit. Jag funderar på två alternativ:

Lyssna på ljudbok
Men då kommer problemet, när ska jag lyssna? I vilken situation?

Skaffa en läsplatta
Detta alternativ står mig närmast då jag är mycket för känslan av möjligheter. En läsplatta för mig menas iPad och med den så får jag känslan av möjligheter då maskinen inte blir LÅST till bara läsning. Men problemet ”fokusera på läsning” kvarstår då iPad:en har så många möjligheter.

Vad tycker ni?

20121102-113207.jpg

6 thoughts on “Ni som läser böcker! Hjälp mig

  1. Både jag och Petrus är ett fan av ljudböcker. Han lyssnar på jobbet. Det funkar bra när man är industrijobbare men kanske inte lika bra på kontor..? Själv så lyssnar jag på kvällarna när jag inte kan sova.

    • Hej
      Tack så mycket för tipset. Förstår att det funkar bra om man jobbar inom industrin men som jag inom vården så kan det bli svårt😦 tror kanske på läsplatta? Vi får se vad det blir.

      Någon LÄTT bok att rekommendera? En med enkel handling:)

  2. Jag hatar att läsa böcker och har bara läst ut en bok på 12-14 år. Därför är ljudböcker lämpliga. Det går fortare och du kan dessutom göra saker under tiden och därför tröttnar du inte. Jag lyssnade t.ex på Ro Utan Åror när jag städade.

Kommentera

