Fototriss – Jag gillar

God Kväll!
Denna dag är inte en vanlig dag utan det är en premiärdag för mig. Jag har nämligen genom detta inlägg anmält mig till min första fototriss och temat är ”Jag gillar”.
Denna triss ska innehålla 3 bilder på saker jag gillar eller enligt min mening, 3 saker som gör mig till den jag är idag.

Min triss:
Den första bilden innehåller ett motiv som bidrar till att min vardag blir mycket enklare att genomföra. Motivet skänker inte bara minnen på bild utan också möjligheter för miljontals människor att förverkliga sina drömmar genom bilder eller video.
När mitt intresse för fotografering föddes så hade jag under flera års tid haft musik som ett brinnande intresse och under många år så har jag varit fanatisk till en speciell artist. Denna artist har inte bara tagit mig med storm utan det finns miljontals människor ute i världen som också har ett väldigt starkt band till musiken men även artisten i sig, då personen är väldigt jordnära.
Namnet på denna artist är, Bruce Springsteen, närmare bestämt The Boss.
För cirka 2 år sedan så gick jag ned totalt 55 kilo i vikt och en av de största anledningarna till att jag varje morgon gick upp för att motionera var på grund av låten ”Born To Run” som varje dag startade min morgon. Jag är, som de flesta vet, väldigt fanatisk av mig när det gäller Bruce Springsteen. Bilden nedanför kunde inte ha existerat om det inte var för att jag väntade i 40 timmar utanför hotellet i Göteborg där Bossen övernattade under hans vistelse år 2008.
Om det är dessa två viktiga bitar som gör mitt liv så underbart så skulle jag ljuga men de förbättrar helt klart mitt liv. Men någonting som gör mitt liv till något att leva är ändå min familj. Min mor och far har alltid och kommer alltid att vara de bästa föräldrarna man kan ha. De är inte överdrivet rika eller något utan de finns alltid där om man behöver dom. Jag skulle aldrig vara den jag var idag utan dom. Min familj innehåller naturligtvis mina föräldrar men också min kära bror som alltid har varit en förebild för mig när det gäller många kategorier. Det var tack vare min bror som jag började lyssna på Bruce Springsteen och inte nog med det utan det var även min bror som fick mig att ta nästa steg in i fotografens värld då han gjorde mig intresserad utav hans systemkamera. Andra medlemmar i familjen är min kära sambo som är intresserad av hästar och vill att jag ibland ska fotografera lite porträttbilder på alla hennes hästar och de andra medlemmarna får vi naturligtvis inte heller glömma, det är alla våra husdjur. Till en början är det ”Lillen” som är mina föräldrars husdjur och han är ett marsvin. Sen kommer ”Rulle” som bor under samma tak som mig och sambon, hon är en gammal hon katt som i skrivande stund har varit väldigt grinig under de senaste 2 månaderna, varför?. Det är nämligen den sista medlemmen, ”Puck”, som har gjort den gamla hon katten tjurig då han som kattunge försöker få henne att leka men det går inte så bra. Dock så är det kattungen som håller detta hus i rörelse, i alla fall inomhus.
Första priset i denna tävling är ett presentkort på 1000 kronor från COOLSTUFF, andra priset ett presentkort på 500 kronor och tredje priset är ett presentkort på 300 kronor.
Se vad de andra deltagarna gillar.
25 thoughts on “Fototriss – Jag gillar

    • Hej Renée
      Tack så mycket, tanken var att få ett samband mellan alla dessa motiv och det tyckte jag väl gick ganska bra. Vad kul att du besöker min blogg, kolla gärna in på fotohemsidan också (enkillemedkamera.se) när du har tid. 🙂

  1. Vilken härlig triss!
    Fina bilder och fin text.
    Hade gärna haft din plats där bredvid ”The Boss” 🙂 Han är helt suverän, och jag var i Gbg och såg fredagskonserten samma år (2008). Missade honom tyvärr då han var i Göteborg tidigare i år 😦
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

  2. Oj, vad avis jag blir att du har träffat The Boss. Det skulle jag också vilja göra =) Ett riktigt stort Bruce-fan är jag =) VÄlkommen till trissen och jag hoppas du tycker det är roligt och fint första inlägg =)

    • Hej Karoleen
      Du är inte den första som blir avis över min träff med Bossen 🙂

      Har du varit på många konserter?
      Top 5 med Bruce?

      Tack för ditt besök och vad kul att du tyckte om min första triss!

      Glöm inte att besöka min hemsida (enkillemedkamera.se) och glöm inte gästboken. / Sami

      • Hej hej,
        Jag har varit på 3 Springsteen-konserter, Ullevi 2008, Seger-session och Ullevi 2012. =) Underbara, men favoriterna är ju så klart dem på Ullevi.

        Top-5: Hmmm… det finns ju så många…
        1. The River
        2. Cadillac Ranch
        3. Born in the USA
        4. Badlands
        5. Dancing in the Dark

        Men då har jag ju inte tagit med Candy’s Room som jag också verkligen gillar… och Born to Run ochåh, så många fler… =)

        Tack själv. Besök gärna min sida för att se vad du tycker om min triss! =)

        Mvh Karoleen

      • Vad kul att du har varit på fler än 1 🙂 bra blandning av konserter dock så MÅSTE du se honom solo också, de konserterna brukar bli väldigt intima och personliga, så grymt!
        Vad tycker du om Seeger session projektet då? Rolig musik att uppleva på konsert!

        Bra topp 5, som du säger så finns det väldigt många låtar och det ändras varje dag, min topp 5 (just nu) är nog:
        1.Racing In The Street (´78)
        2.Youngstown
        3.The Promise
        4.Drive All Night
        5.We Take Care Of Our Own

        Denna lista är unik då den endast håller i 1 dag 🙂 hihi. Candys är riktigt bra! ös på den låten! Det är ju Max (trummisens) favorit.
        Jag ska titta till din triss, sorry att jag inte har gjort det, har varit så mycket nu 😦

        / Sami

  3. Vilken härligt personlig triss !! Blir riktigt glad när man läser din positiva text till livet och ser dina fina bilder 🙂 Första bilden är urläcker. Önskar jag kunde redigera så men det är väl bara att lära. Skickligt av dig att tappa så mycket i vikt och du.. är det verkligen du och The Boss där på fotot 😉 Ja, vad är 40 timmars väntan för att få den bilden !!! 😉 .. och så avslutar du med en bild som får iallafall mig att smälta. Hejdå från Malta 😉

    • Hej därborta i Malta. Vad glad jag blir över din kommentar =) jag har sedan tidigare fått bra respons på bildreportage och liknande så jag kör på samma stil när det gäller trissen.

      Den första bilden tog VÄLDIGT lång tid att redigera, grymt pilligt men det blev bra tillslut :).

      Efter viktnedgången så har livet börjat om igen. Visst, jag har gått upp 5-10 kg men det pendlar där i mellan och jag har alltid varit kraft byggd då jag spelat ishockey i många år. Men huvudsaken är att jag kan utgöra mina sporter och intressen 🙂

      Sök ”Bruce Search After Me” på Tuben så får du ett videoklipp på hela kramkalaset, där ser och hör du även hur han söker efter mig!

      Hoppas på fler besök från dig, vad trevligt med en så trevlig och omtänksam besökare som du. Hälsningar från kalla Sverige, som idag fick snökaos runt om i landet. Glöm inte min fotohemsida (enkillemedkamera.se) om du vill se flera bilder och det finns även en gästbok som du kan lämna avtryck i efter ditt kommande besök. / Sami

  4. Jag gillar din triss också, så personlig med fina bilder! Här hemma är vi också Bruce-fans, mest kanske min man men även jag. Grattis till viktnedgången! Livet blir ju helt annat när man inte bär på så många extra kilon. Och sista bilden är underbar!

    • Hej Leena
      Vad kul att du gillar den!, jag gillar att koppla bilder till mitt liv därför då förstår man verkligen vilken koppling ens intressen har till livet. Vad bra att ni är Bruce-fans, har ni varit iväg på många konserter?

      Livet blir helt annorlunda utan de där förbaskade extra kilona, allt blir enklare och mer underbart att utföra.

      Glöm inte att blicka in på min fotohemsida också, om du vill se mer bilder? 🙂 det finns också en gästbok där.
      Ha en jättebra dag så hoppas jag på fler besök från dig / Sami

Kommentera

