Till samlingen: Sällsynt klassiker har anlänt

God Kväll!
Idag har jag och älskling varit i Örebro. Sen efter den trippen så blev det att simma tillsammans med Kalle. Det var skönt att simma men även att träffa Kalle igen, det var tyvärr ett tag sedan sist.
Under trippen till Örebro så hittade jag lite filmer, 2 av dom åkte jag dit för och de andra 2 fick jag utav mitt inbyte av dubbletter.

Någonting som jag är väldigt fast vid och även stolt över är att samla på dessa klassiker:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snövit som är nr 1 klassiker skalan över disney filmer är otroligt svår att hitta i butik i dagsläget. Jag vet en plats där de har 2 exemplar varav 1 som jag köpte idag och den som hittar den sista ska vara glad, därför dessa utgåvor släpps vart 10:e år.
Askungen släpptes igår. Vilka filmer!

Dessa bytte jag till mig ifrån att ha lämnat in lite dubbletter:

 

 

 

 

Älskar Boog & Elliot🙂

Här är de numreringar som Disney har på sina filmer som räknas inom klassikers:

 

 

 

 

 
Det börjar samla på sig🙂

10 thoughts on “Till samlingen: Sällsynt klassiker har anlänt

  1. Jag samlade också på klassikerna ett tag men sen gav jag upp men har 18st av dem iaf. Nu väntar jag mest (eller nu & nu, har väntat i 5 år säkert!) på att de ska nysläppa Lilla Sjöjungfrun men nädå, de släpper all annan möjlig skit på nytt som typ Björnbröder.. Grr.

Kommentera

