Jag recenserar Sveriges största konsert någonsin

Oj Oj Oj Oj, vad mörbultad jag är fortfarande från en helg som jag aldrig kommer att glömma! Här kommer min lilla recension:

#1 Who’ll Stop The Rain +++
En ganska så förväntad öppning då det hade regnat hela dagen samt att det låg i luften till att börja regna igen. Publiken är nöjda

#2 The Ties That Bind ++++
En av de bästa låtarna från ”The River” albumet enligt mig och jag måste erkänna att jag har saknat denna godbit under väldigt lång tid

#3 Out In The Street +++
Allsång från publiken och Bruce ler som mest

#4 Downbound Train +++++
Bland min Top 10 lista gällande Bossen’s bästa låtar någonsin så finns denna rockdänga. Otroligt tungt riff som får mig och de andra att gå i extas, otroligt bra öppning av konserten än så länge

#5 I’m Goin’Down ++++
Bruce säger med stort leende ”En dubbel från Born In The USA albumet”

#6 My Lucky Day +++
Får mig att fundera varför han inte valde Outlaw Pete istället för denna låt som är tagen ifrån ”Working On A Dream” albumet som med sitt material har legat i skuggan under hela denna turné

#7 Lost In The Flood +++++ (Premiär)
I publiken fanns en önskan om att få höra denna låt och Bruce såg önskan. En riktig klassiker bland oss ”hardcore” fans. En bra och tung version

#8 We Take Care Of Our Own ++++
Gubben öser och arenan kokar

#9 Wrecking Ball ++++
Många händer i luften under Bossen’s senaste titellåt

#10 Death To My Hometown ++++
Denna dag så var denna låt något bättre än gårdagens framförande av samma låt

#11 My City Of Ruins +++++
En låt som har gjorts om till att presentera bandet. En låt som får flera i publiken att gråta då Bruce pratar en del om Big Man. Stark version!

#12 It’s Hard To Be A Saint In The City ++++
Vilken raritet! En låt som länge har önskats av publiken och denna kväll så var det äntligen dags. Bandet & Bruce stod ett tag och funderade på hur den skulle spelas, tyder bara på en sak, att det var väldigt länge sedan de spelade låten🙂

#13 Frankie ++++ (Premiär)
Vilken god låt. Om jag fick välja vilken version av låten som jag ville få höra så skulle jag säga solo men nu fick jag höra med bandet och det var inte något fel med det. Denna låt har endast framförts i denna version 6 gånger sedan 1976

#14 The River +++++
Behöver inte säga så mycket mer än fullpott!

#15 Because The Night ++++
Denna låt saknade jag första kvällen och förväntade mig inte den ikväll men så bra denna låt är. Nils explosion under hans gitarrsolo är svårslaget!

#16 Lonesome Day +++
Bossen kunde ha valt bort denna, jag skulle inte ha saknat den även fast låten är bra, men uttjatad hos oss inbitna fans

#17 Hungry Heart ++++
Allsång Allsång Allsång……

#18 Shackled And Drawn +++
När konserten nådde detta parti så hade man bara svepts förbi genom mitten delen av konserten som igår och oftast brukar vara ostadig och lite långtråkig men denna dag så var mitten delen helt underbar.

#19 Waitin’ On A Sunny Day ++++
Solklar live klassiker som aldrig sviker folket även fast vi inbitna fans skulle klara oss utan denna men det är skönt att ha den med då publiken alltid går i extas när denna spelas

#20 Where The Bands Are +++++ (Premiär)
En väldigt dold låt från ”The River” tiden. Låten var också en önskning och Bruce tog vara på den. En låt som jag gärna skulle kunna tänka mig att få som en standard framöver.

#21 Backstreets +++++
Man blir bara gladare och gladare som en beundrare till Bruce, allt som de spelar just nu förvandlas till guld. I den lugnare delen av låten så förlängs delen med tårögda ord från Bossen så att hela Ullevi håller andan, har aldrig hört någon bättre version av denna klassiker

#22 Badlands +++++
Det tar aldrig stopp! Ullevi får koka ännu en gång men nu på högsta graden

#23 Land Of Hope And Dreams ++++
En makalöst bra låt men album versionen är inte alls lika hård och kraftig som originalet

#24 Thunder Road ++++
Denna låt har ett av världens finaste texter och det försämrar inte direkt starten av kvällens extra nummer

#25 Born In The USA +++++
Finns INGEN låt som är så här tung och god inför publiken som ikväll får uppleva Sveriges största konsert någonsin!

#26 Born To Run +++++
Extranumret har under denna turné sett relativt likadan ut under varje konsert men varje gång när Extranumret inleds så känns den som ny, även denna låt som är en av Bossen’s största känns alltid lika ung som den en gång i tiden var

#27 Ramrod ++++
It’s BossTime!

#28 Dancing In The Dark +++++
Hey baby, Hey baby, dans dans

#29 Tenth Avenue Freeze-Out ++++
Några tysta minuter för Big Man

#30 Jungleland +++++
Ett chockande låtval då denna låt har blivit Big Mans men brorsonen Jake övertygar publiken att Big Man lever vidare bland alla oss. Efter att Jake hade spelat den del som Big Man alltid hade fått göra så föll en tår hos många och även hos Jake själv

#31 Twist & Shout +++++
Springsteen exploderar och exploderar ut all sin kraft till publiken som får uppleva en över 10 minuters klassiker som har en väldigt speciell relation till Sverige, tack vare Bruuuuuce!

Höjdpunkter:
– Bästa låtlistan någonsin?
– Många nya låtar och premiärer
– Vilken explosionsartad konsert! Bästa någonsin
– Ännu ett publikrekord, Sveriges största konsert någonsin!

Det kommer att läggas ihop en liten film från denna konsert av mig🙂

3 thoughts on “Jag recenserar Sveriges största konsert någonsin

  1. Jag äro väldigt tacksam över att ha varit där, han är så grymt bra och bjuder verkligen på sig själv! Bra skrivet om låtarna Sami! Det bästa man kan uppleva är en Springsteen-konsert!

Kommentera

