NEJ till lathet & lyx

God Eftermiddag
Igår köpte jag en cykel och då var det jätte fint väder med mycket sol. Idag skulle jag prova min cykel och då öser det ned regn. Vad gör jag?

Jag ringer min kamrat Magnus som cyklar mycket och säger att jag följer med honom på hans lilla vända som han cyklar på helger då och då. Precis då regnade det inget så det började bra. Vi pumpade mina däck lite och cyklade vidare men då började det ösa. Han undrade om vi klarar att cykla dit i spö regn och jag har inga som helst besvär med det så vi spände våra lårmuskler och cyklade vidare.

33 minuter senare så var första etappen (dit resan) avklarad och det blev totalt:

20120708-164110.jpg
Och vi skulle nu in till:

20120708-164149.jpg
där Magnus åt deras klassiska våffla med hjortronsylt & glass men jag sparar mig till middagen och köpte mig en kall Loka vatten istället.
Gästerna samt ägarna blev helt häpnade när vi kom med cyklarna i spö regnet och hade kläder som såg ut så här efter etapp 1:

20120708-164355.jpg
Fullt med lera på kläderna (måste köpa skärmar). Efter 45 min så var det dags att cykla hemåt men då valde vi en längre väg😉 min första cykeltur sedan 14 år tillbaka och med nya cykeln blev totalt 1,8 mil🙂 är kanon nöjd!

När bilar åkte förbi oss i leran så sade vi till varandra att folk kan i alla fall inte säga att vi är lata och att vi tar oss fram med lyx.

Kommentera

