F.I.S.T (Recension)

God Dag
Efter en rolig natt så somnade jag tillslut vid 3-4 denna morgon och redan nu har jag hunnit med en 2 timmars film som ska recenseras i detta inlägg.

F.I.S.T.
Filmen handlar om den fackliga kampen i USA under 1930-talet.
Jimmy Kovak (Sylvester Stallone) är en hederlig och hårt arbetande fabriksarbetare som ger allt han har för att uppnå den amerikanska drömmen. Efter att ha utstått åratal av grova orättvisor och omänskliga arbetsvillkor på fabriksgolvet tar han saken i egna händer och startar en fackförening för fabrikens anställda. När företagets ledning svarar med hot, trakasserier och till och med mord ser Johnny ingen annan utväg än att samarbeta med maffian i syfte att utnyttja deras makt och inflytande. Men i takt med att han offrar sina ideal för den goda sakens skull inser han att han riskerar att förlora mer än sin heder och att hans eget liv står på spel. (Discshop)

Här är mina egna ord om filmen:
Jag hade till en början inga förhoppningar om att denna film skulle vara bra men det ändrade sig. Jag har följt Stallone under hans karriär då han har varit min favorit bland skådespelare och denna film intar faktiskt Top 10 på de bästa filmerna med Sly. Filmen är spännande och väldigt intressant.

Handling: 8 av 10

Filmen såg jag i HD (Blu-Ray) och jag tycker att denna utgåva har lyckats otroligt bra med skärpan och färgerna i bildkvalitén. Blev positivt överraskad.

Bild: 9 av 10

20120708-110433.jpg

Ljudet däremot kunde ha varit högre. Visst kan man höjs ljudet på hemmabion men man vill inte ha max volym då man vanligtvis brukar ha hälften. Överlag var ljudet klart.

Ljud: 7 av 10

Totalt får filmen:
24 av 30 från mig: VG

Kommentera

