Varg, Tjäder och Fasan (Foto Reportage)

God Kväll!
Nu kommer det efterlängtade foto reportaget som jag pratat om. Tidigare idag så var jag och kompisen ute och utforskade ny mark och det slutade med stor glädje tillslut.

Här kommer bilder från våran vända:

#1

När vi passerade denna lilla bäck så kände jag ett tvång, ett tvång att fotografera 🙂

#2

samma bäck men längre upp

#3

innan vi begav oss in i skogen så fick vi se denna skönhet 🙂 denna ormvråk hade troligen sin partner med sig men hon/han var på andra sidan vägen

#4
det var dags för att parkera bilen på ett lämpligt ställe men innan vi kom fram så fick vi smyg köra med bilen. Det var nämligen ett par domherrar som var väldigt modiga och höll sig kvar länge på vägen.

#5

när vi kom längre in i skogen så nådde vi tillslut en guldgruva. Jag sade till kompisen att denna plats var perfekt för tjäder och orre då det var i anslutning till en myr. Och vad får man se? spillning från Tjäder.

#6

på väg hem så fick vi syn på dessa avtryck. Troligen spår av VARG då det inte fanns några spår från människa eller så i närheten.

När vi gick på en grus väg så hann vi se mycket. Bara under 15-20 min så fick vi se:

  • Två stycken Tjäder hönor flyga från tallträd
  • 1 Fasan tupp
  • 1 Hackspett med 3 ungar

Som ni förstår så han varken jag eller kameran med denna gång. Men fler gånger kommer. Redan nu i veckan då jag ska jobba natt så ska jag och kompisen iväg 🙂

Kommentera gärna

4 thoughts on “Varg, Tjäder och Fasan (Foto Reportage)

Kommentera

