Ett nytt försök efter er

God Morgon!
Idag var jag och hjärtat tidigt uppe. Vi är så vana med det nu när jag har jobbat under en längre tid. Jag har under en kortare tid nu på morgonen hållit på med mina plankbrädor och bränt in dom inför kvällens servering här hemma. De måste ju brännas in så att de inte spricker när man använder dom. Så lite matolja och in på full värme (nästan) i ugnen.  Ska nämligen försöka mig på plankstek för första gången ikväll och det ska bli kul.

Samtidigt har jag kokat lite ägg till våran lilla utflykt idag. Vi ska iväg till platserna där ugglorna befann sig igår. Kanske få en chans och fotografera dom i ljuset. Ska nu göra ordning lite utflykts mackor så att man inte blir hungrig under vår lilla tripp.

Älskling gick ut med Rally Rulle i koppel så att hon får känna av det nya hem hon flyttat till och med förhoppningar att kunna vara ute senare sen.

 

Kommentera

