The Oscars, så här tycker jag

God Kväll!
Nu har man spelat innebandy för denna dag, kul kul. Dock lite träligt att middagen blev så tätt inpå. För inte så jätte länge sedan så släpptes nomineringarna för den 84:e Oscarsgalan och nu tänkte jag publicera de allra viktigaste (enligt mig själv) punkterna. Kommer även att skriva en liten kommentar över vilken röst jag skulle lägga.

Bästa Film 

The Descendants
Extremely Loud and Incredibly Close
The Tree of Life
Moneyball
Midnight in Paris
The Artist
The Help
Warhorse
Hugo

  • Min röst: Warhorse (Spänning och kärlek med en häst i huvudrollen)

Bästa Regi
Michel Hazanavicius (The Artist)
Alexander Payne (The Descendants)
Martin Scorsese (Hugo)
Woody Allen (Midnight in Paris)
Terrence Malick (The Tree of Life)

  • Min röst: Alexander Payne (Ej sett någon av filmerna men denna verkar bäst)

Bästa Manliga Huvudroll
Demián Bichir (A Better Life)
George Clooney (The Descendants)
Jean Dujardin (The Artist)
Gary Oldman (Tinker Tailor Soldier Spy)
Brad Pitt (Moneyball)

  • Min röst: George Clooney (Av de insatser som jag sett så är han den klara vinnaren)

Bästa Kvinnliga Huvudroll
Glenn Close (Albert Nobbs)
Viola Davis (The Help)
Rooney Mara (The Girl With The Dragon Tattoo)
Meryl Streep (The Iron Lady)
Michelle Williams (My Week With Marilyn)

  • Min röst: Meryl Streep (Finns ingen som denna skådespelerska)

Bästa Originalmanus
The Artist (Michel Hazanavizius)
Bridesmaids (Kristen Wiig, Annie Mumolo)
Margin Call (J.C. Chandor)
Midnight in Paris (Woody Allen)
A Separation (Asghar Farhadi)

  • Min röst: Bridesmaids (Säger bara: en av förra årets bästa filmer)

Bästa Animerade Film
A Cat in Paris
Chico & Rita
Kung Fu Panda 2
Puss in Boots
Rango

  • Min röst: Kung Fu Panda 2 (Älskar filmen och den tekniska sidan är i toppklass)

Bästa Specialeffekter
Harry Potter and the Deathly Hollows: Part 2
Hugo
Real Steel
Rise of the Planet of the Apes
Transformers: Dark of the Moon

  • Min röst: Transformers Dark Of The Moon (Överklassar alla i denna kategori)

Tack Liiinna för ideén till detta inlägg 🙂

 

 

 

 

Kommentera

